VÅRA FÖRETAGSGÅVOR

En gåva till Läkarmissionen visar på ett konkret sätt att du och din organisation tar ert sociala ansvar, något som värderas högt av alla viktiga relationer – medarbetare, kunder och leverantörer.

Gåvan ger inte bara stöd till människor som behöver det allra mest, det stärker också din organisations varumärke med värden som blir allt mer avgörande; samhällsansvar, social hållbarhet och tron på alla människors lika värde.

För att ge din gåva, vänligen fyll i formuläret längst ned på sidan.

Sponsorpaket Liten 5 000 kr

Motsvarar exempelvis åtta getter till familjer i utsatthet i Kongo. Föräldrarna får utbildning i näringslära. De får med sig utsäde och ibland en hel get hem, för att undvika att barnen blir undernärda igen.

- Digitalt tackmärke att dela inför jul i mejl, sociala medier och hemsida.

- Digitalt diplom 

 

Sponsorpaket Mellan 10 000 kr

Motsvarar exempelvis att 110 barn på avdelningen för nutrition på Panzisjukhuset i Kongo får näringsrik välling sex gånger om dagen, under ca 15 dagar. Det är oftast den tid som behövs för deras återhämtning.

- Digitalt tackmärke att dela inför jul i mejl, sociala medier och hemsida.

- Företagets logotyp med länk på läkarmissionen.se

- Årsprenumeration av tidningen Svenska Journalen

-  Digitalt diplom 

 

Sponsorpaket Stor 25 000 kr

Motsvarar exempelvis mat- och hygienkassar till 125 familjer som drabbats av kriget i Ukraina. Många har tvingats lämnat allt de äger bakom sig.

- Digitalt tackmärke att dela inför jul i mejl, sociala medier och hemsida.

- Företagets logotyp med länk på läkarmissionen.se

- Årsprenumeration av tidningen Svenska Journalen.

- Synas med logotyp i Svenska Journalen (upplaga 70 000)

- Julkort med personlig hälsning till personal, kunder, partners

- Inramat diplom

 

Sponsorpaket Premium  50 000 kr

Motsvarar exempelvis 27 akuta förlossningar på Panzisjukhuset i Kongo. Här används kejsarsnitt endast när det är nödvändigt för att rädda mammans och/eller barnets liv.

- Digitalt tackmärke att dela inför jul i mejl, sociala medier och på hemsidan.

- Företagets logotyp med länk på läkarmissionen.se

- Kvartssidesannons i Svenska Journalen (upplaga 70 000)

- Paket med bilder och logotyp för sociala medier.

- Julkort med personlig hälsning till personal, kunder, partners

- Årsprenumeration av tidningen Svenska Journalen

- Inramat diplom

Sponsorpaket VIP 100 000 kr och uppåt

Motsvarar ungefär kostnaden av 2/3 av en borrad brunn (ca 160 000 kr). Det tunga ansvaret att hämta vatten ligger främst på kvinnor och flickor på kvinnor och flickor. De får gå väldigt långa sträckor vilket inte bara är jobbigt och ibland farligt, det är också tidskrävande. Det innebär att det blir svårt att hinna med studier eller yrkesutbildningar.

- Digitalt tackmärke att dela inför jul i mejl, sociala medier, på sajt osv

- Företagets logotyp med länk på läkarmissionen.se

- Paket med bilder och logotyp för sociala medier

- Helsidesannons i Svenska Journalen (upplaga 70 000)

- Julkort med personlig hälsning till personal, kunder, partners

- Årsprenumeration av tidningen Svenska Journalen

- Inramat diplom

- Möjlighet till team building-aktivitet för personalen

- Möjlighet att besöka något av Läkarmissionens projekt (kostnad för resa tillkommer)

Tre fördelar för företag som ger gåvor

 

1. Lojala kunder & goodwill

Undersökningar visar att kunder är mer benägna att stödja företag som visar att de bryr sig om att göra skillnad. Det bygger dessutom en positiv företagsimage och goodwill.

2. Skattefördelar & marknadsföring

Sponsorpaket är avdragsgilla. Det innebär att ni får skattelättnader på det belopp ni skänker. Med våra bildpaket kan ni enkelt marknadsföra er insats i era egna kanaler, vilket kan öka både varumärkesexponering och försäljning.

3. Stolta medarbetare & kunder

Att engagera sig i välgörenhet skapar många gånger stolthet och gemenskap bland medarbetare, eftersom de känner att de arbetar för ett företag som bryr sig om att göra en positiv skillnad i världen.

 

Har du frågor om samarbeten eller gåvor, kontakta:

Hanna Rosell, Insamlingsansvarig
hanna.rosell@lakarmissionen.se

Caroline Wesslén, Kampanjansvarig
caroline.wesslen@lakarmissionen.se

Distriktsläkare.com

Företaget Distriktsläkare.com, som jobbar med utbildning för läkare, har stöttat arbetet med brunnsborrning via Läkarmissionen. 

"Tillgång till rent vatten har en helt avgörande betydelse för mänskligt liv och hälsa och borde vara en mänsklig rättighet. Vi väljer att stötta Läkarmissionens viktiga arbete med brunnsborrning för att fler människor ska få grundläggande förutsättningar för ett hälsosamt liv.” 

Magnus Ängslycke, grundare av Distriktsläkare.com

Börjessons Lastbilar

Förra året genomförde Börjessons Lastbilar en säljkampanj där de skänkte 5000 kronor till Läkarmissionen för varje beställning av en ny lastbil eller lager- bil. Kampanjen gick bra och totalt gav Börjessons 170 000 kronor till stöd för familjer som drabbats av kriget i Ukraina. I år hoppas man överträffa resultatet från förra året.

"Att skänka en del av vinsten känns såklart bra i hjärtat, men det skapar även stolthet bland våra medarbetare och kunder."  

Mathias Schildt på Börjessons lastbilar

Tack ditt samarbete

Varmt TACK, för att du vill vara med och stötta vårt arbete för utsatta människor! Vi återkommer till dig inom 2-3 arbetsdagar via mail. Har du frågor innan dess så är du välkommen att ringa eller maila mig på: hanna.rosell@lakarmissionen.se eller på telefon 08-620 02 00 Med vänlig hälsning Hanna Rosell Insamlingsansvarig